مهاجرت به كانادا از طريق كار

خدمات مشاوره اخذ اقامت كانادا و استراليا

مهاجرت به كانادا از طريق كار

۳۹ بازديد

مهاجرت كاري كانادا

 

كانادا از كشورهاي فوق پيشرفته‌ جهان است كه با توجه به كيفيت بالاي زندگي هميشه به عنوان مقصد برتر از سوي مهاجران انتخاب شده است. سطح رفاه بالا، درآمد خوب، خدمات درماني پيشرفته و آب‌وهواي مناسب از دلايل مختلفي است كه مهاجران را متمايل به گرفتن مجوز اقامت دائم كانادا كرده است. مهاجرت به كانادا از راه‌هاي مختلفي همچون سرمايه‌گذاري، تمكن مالي، ثبت شركت، كار، تحصيل، ازدواج، تولد فرزند و پناهندگي امكان‌پذير است.

براي افراد متخصص بهترين راه مهاجرت به كشور كانادا از طريق سيستم ورود سريع Express Entry است كه در سال 2015 آغاز شده است. اين برنامه با ايجاد تغييرات كلي در روش جذب مهاجر تلاش مي‌كند نيازهاي بازار كار را در جهت بهبود شرايط اقتصادي برطرف كند. در اين روش متقاضي مهاجرت به كانادا از طريق سيستم ورود سريع يكي از اين سه روش را انتخاب مي‌كند:

  • برنامه نيروي متخصص فدرال
  • برنامه نيروي فني‌وحرفه‌اي كانادا
  • برنامه تجربه كانادايي

با توجه به دسترسي كارفرما به بانك اطلاعات مشاغل كانادا اين ليست كاملا به‌‌روز است و نيروي كار به سرعت جذب موقعيت استخدامي مي‌شوند. اقامت كانادا از طريق سيستم ورود سريع از راه‌هاي ديگر كسب اجازه اقامت در كانادا سريع‌تر انجام مي‌شود.

در اين روش متقاضيان مهاجرت بر اساس مهارت‌ها و توانايي‌هايشان سنجيده و امتياز كسب مي‌كنند. سن متقاضي، ميزان تحصيلات، سابقه كاري، ميزان تسلط به زبان انگليسي يا فرانسه (آيلتس با حداقل نمره 6) مولفه‌هاي مهمي براي امتيازگيري محسوب مي‌شوند.

اقامت شغلي

شرايط لازم براي متقاضي مهاجرت از طريق تخصص

براساس قوانين مهاجرت به كانادا افراد متخصص متقاضي مهاجرت حداقل بايد اين شرايط را داشته باشند

  • يك سال سابقه كار تمام‌وقت در مدت ده سال گذشته در مشاغل تخصصي و يا پست‌هاي مديريتي
  • مدرك تحصيلي ديپلم يا بيشتر كه قابل انطباق با مدرك كانادايي باشد
  • مدرك زبان آيلتس با حداقل نمره 6
  • پس‌انداز مالي مناسب
  • كسب حداقل 67 امتياز در آزمون ارزيابي مهاجرت به كانادا از طريق تخصص

اين حداقل 67 امتياز از مجموع صد امتيازي كه براي تحصيلات، سطح زبان انگليسي يا فرانسه، تجربه كاري، سن، پيشنهاد شغلي در كانادا و انطباق‌پذيري در نظر گرفته شده به دست مي‌آيد.

صلاحيت اوليه متقاضي پس از كسب حداقل 67 امتياز تاييد مي‌شود و مي‌تواند به صورت آنلاين ثبت‌نام كند. بنابراين متقاضي نياز به مراجعه حضوري ندارد. سپس اطلاعات پرونده متقاضي در بانك اطلاعاتي مشاغل كانادا ثبت مي‌شود. در اين مرحله امتيازبندي اصلي انجام مي‌شود. هرچه امتياز به‌دست‌آمده بيشتر باشد امكان دريافت دعوت‌نامه افزايش پيدا مي‌كند. در اين مرحله متقاضي مي‌تواند حداكثر 1200 امتياز را در دو بخش خصوصيات فردي و دعوتنامه استاني كسب كند. امتياز هر بخش 600 است. در سال‌هاي اخير امتياز دريافت پيشنهاد كار از طرف شركت كانادايي به 50 كاهش پيدا كرده است. البته شش شغل قانون‌گذار، مديران ارشد دولتي، مديران ارشد اقتصادي، مديران ارشد بهداشت، بازرگاني و عمراني از اين قاعده مستثني هستند و امتياز آنها 200 اعلام شده است.

پيشنهاد كار از طرف كارفرماي كانادايي مولفه مهمي در قبولي متقاضيان مهاجرت از طريق تخصص محسوب مي‌شود. در صورتي كه فرد متقاضي پيشنهاد كار معتبر در شركت كانادايي داشته باشد احتمال اخذ ويزاي اقامت دائم براي او بيشتر مي‌شود. سابقه تحصيل در كانادا هم به عنوان امتياز در سيستم ورود سريع در نظر گرفته شده است.

در صورتي كه امتياز به حد نصاب نرسد پرونده متقاضي تا دوازده ماه در سيستم فعال است و اگر به امتياز او اضافه شود دعوتنامه برايش صادر مي‌شود.

سازمان مهاجرت پس از بررسي مدارك و پرونده متقاضيان درصورت كامل بودن آن و نداشتن نقص، ظرف مدت شش ماه ويزا براي اقامت دائم كانادا براي فرد متقاضي صادر مي‌كند. يكي از مزيت‌هاي اصلي مهاجرت از طريق سيستم ورود سريع، كاهش زمان دريافت اجازه اقامت دائم كانادا است. 

 

اگر به دنبال مهاجرت به كانادا از طريق كار هستيد بهتر است قبل از اقدام و صرف هزينه‌هاي بسيار درباره قوانين، شرايط زندگي و كار در كانادا، وضعيت مهاجران در اين كشور و… تحقيق كنيد و با مشاوران مهاجرت به كانادا مشورت كنيد، سپس با خيال آسوده به اين كشور مهاجرت كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.